V lednu se zaměřte na péči o své ledviny. Jak na to?

Tradiční čínská medicína zaměřuje každý měsíc svoji pozornost na nejzatěžovanější orgán lidského těla v daném období. V lednu jsou to ledviny a močový měchýř. V začátku nového roku byste se proto měli věnovat očistě a podpoře právě těchto důležitých součástí lidského organismu. Jak poznat přetížené ledviny a čím můžete jejich zdraví podpořit?

Když ledviny nefungují správně

Ledviny patří k základním lidským orgánům, bez kterých by naše tělo nebylo schopné pracovat. Tyto párové orgány ve tvaru fazole udržují rovnováhu celého lidského organismu. Čistí krev, filtrují odpadní látky a regulují tělní oběh. Udržují naše tělo hydratované a zásobené minerálními látkami.

I přes absenci jedné z ledvin, je lidské tělo schopné zcela běžně fungovat. Někdy tak člověk ani nepozná, že jeho ledviny nejsou v pořádku. Akutní zánět vám však neujde, projeví se ostrou bolestí v oblasti beder, horečkou, únavou a nevolností.

Naopak chronické potíže mohou být zpočátku velmi nenápadné a postupně přejít ve vážnější komplikace, a právě proto je třeba o své ledviny pečovat. Jejich nedostatečná funkce může dokonce zvyšovat krevní tlak. K chronickým potížím lze řadit i vznik ledvinových kamenů, které se bolestivě projeví, jakmile postoupí do močových cest.

Prevence onemocnění ledvin

Nejdůležitějšími aspekty prevence onemocnění ledvin jsou dodržování pitného režimu a zamezení prochladnutí. Udržovat bedra v teple a pití dostatečného množství vody však vždy nestačí.

Pro podpoření správné funkce ledvin tak můžete využít čaj dle doktorky Budajové nebo bylinný čaj Zlatobýlka s obsahem přesličky, fenyklu a zlatobýlu. Čaj pijte ideálně nalačno dvakrát až třikrát denně. Pro dosažení nejsilnějšího výsledku zkombinujte s čajem také bylinný sirup Zlatobýlka. Stačí tři polévkové lžíce denně zapité teplým čajem.

Močové cesty a ledviny podpoří také bylinná tinktura z lichořeřišnice, která funguje jako přírodní antibiotikum. Zmínit musíme samozřejmě i osvědčený přípravek Renol, který účinně bojuje s ledvinovými kameny. Pro plnohodnotnou podporu svého zdraví vždy užívejte bylinnou kúru minimálně dva měsíce.

Nezapomínejte ani na močové cesty

Ledviny bezprostředně souvisí také se zdravím našich močových cest. Pokud vás trápí potíže v této oblasti, opět můžete jejich správnou funkci podpořit vhodně zvolenými bylinkami. Osvědčenou volbou je v tomto případě bylinný čaj na ledviny a močové cesty dle prověřeného receptu paní Kamenické. Doporučit lze i již zmíněnou bylinnou směs a sirup Zlatobýlka pročišťující močové cesty.

Bylinné čaje slouží jako účinná prevence onemocnění ledvin a uleví i od projevů jejich přetížení. Vždy je ale třeba bylinnou kúru užívat dlouhodobě a pečlivě. V případě akutního onemocnění ledvin vždy dbejte na doporučení svého lékaře.